Träningspass måndag

Fyyyy faaaan, vilket jobbigt träningspass!
 
Idag körde jag ben och vader och röven kommer ju med på köpet. Detta brukar vara det träningspass som får mig mest sliten, jag staplar ut från gymmet när jag tränat ben och det gjorde jag även idag. Idag var dock värre än vanligt, varför då?
Jo efter att ha varit sjuk sedan i onsdag i feber och en riktig dunder förkylning så kan det vara bra att börja lite lugnare och det är ett tips till er alla där ut så att ni inte får något bakslag. Jag har tränat hela mitt liv men har aldrig lytt detta och kommer nog tyvärr inte att göra det framöver heller. Jag lever alltså inte som jag lär :P
 
Övningar:
Jag började med benspark på maskin för att bli ordentligt uppvärmd inför det som komma skall.
Vidare körde jag vader, jag står då på ett ben med en hantel i den hand som är på samma sida som benet jag har i marken. och gör tåhäv som det kallas och det gör jag explosivt. För att göra det jobbigare kan du ställa dig på något så att hävningen blir längre. Om man har problem med fötterna som jag själv kan det vara bättre att köra direkt från marken.
Efter vader körde jag benböj med skivstång på axlarna, tänk på att ha fötterna rakt fram och att knäna hålls rakt fram under hela rörelsen och att ryggen är rak.
Vidare till utfall med skivstång, den här övningen är väldigt bra för din rumpa! :) Jag går inte upp hela vägen utan står hela tiden stadigt med fötterna på marken och detta för att minska belastningen på min fot, jag ser till att göra det så explosivt som möjligt för att få ut så mycket av det som möjligt.
Jag körde sen maskinen för in- och utsida av låren.
För att riktigt ta slut på mig satte jag mig i benpressen, tungt som tusan!
Det sista jag gjorde idag var att köra höftböjarna, det finns flera sätt att träna dem på men denna tycker jag är väldigt bra så jag kör på den. Man ligger ner och sätter fötterna på en pilatesboll med raka eller lätt böjda ben och sedan trycker men upp höften mot taket och så går man ner. Det viktiga här är att man hela tiden spänner rumpan.
 
Sen gick jag som sagt stapplande hem, tur så bor jag mitt i mot gymmet :)
 
 
Puss och Kram!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kullie.blogg.se

I den här bloggen kommer ni få följa min kamp mot vågen, på ett annat sätt, min väg att försöka få kilona att komma isället för att försvinna.

RSS 2.0